Strona główna » Blog sportowy » 10 najlepszych ćwiczeń z hantlami, które poprawią wygląd twojej sylwetki

10 najlepszych ćwiczeń z hantlami, które poprawią wygląd twojej sylwetki

Ćwiczenia z hantlami to doskonały sposób na piękne wyrzeźbienie poszczególnych mięśni i partii mięśniowych. Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiednich ćwiczeń, stosowanie do celu, jaki chcemy osiągnąć, prawidłowe wykonywanie poszczególnych zadań oraz systematyczność. Hantle do ćwiczeń to jedno z najłatwiej dostępnych, a zarazem jedno z najtańszych urządzeń treningowych, jednak efekty, jakie dzięki nim osiągniemy, mogą nas zaskoczyć. Trening z hantlami nie jest skomplikowany.

alt

Ćwiczenia z hantlami w domu możemy prowadzić, korzystając z dostępnych w internecie tutoriali. W sieci znajdziesz zarówno ćwiczenia z hantlami dla początkujących, jak i trening dla zaawansowanych. Wystarczy tylko odrobina samozaparcia i systematyczności, a pierwsze efekty zobaczymy już po kilku sesjach treningowych. Jeśli nie masz hantli, ćwiczenia możesz wykonywać z butelkami napełnionymi wodą. Hantle dla kobiet nie różnią się niczym od hantli dla mężczyzn. W zależności od poziomu zaawansowania i kobiety i mężczyźni mogą ćwiczyć zarówno z lekkimi, jak i cięższymi hantlami. Jeśli cierpisz na przewlekłe choroby, zanim rozpoczniesz regularne ćwiczenia z hantlami w domu, skonsultuj się z lekarzem.

Ćwiczenia z ciężarkami, które prezentujemy poniżej, pomogą ci w ukształtowaniu:

1. mięśni rąk,
2. mięśni ramion,
3. mięśni grzbietu,
4. mięśni nóg,
5. mięśni brzucha.


Prezentowany poniżej zestaw ćwiczeń z hantlami to ćwiczenia na sylwetkę, pozwalające wyrzeźbić poszczególne partie mięśniowe całego ciała. Ćwiczenia są poświęcone poszczególnym partiom mięśni: to m.in. ćwiczenia na nogi czy ćwiczenia na ramiona. Efekty naszej systematycznej pracy pojawią się dość szybko i już w niedługim czasie po rozpoczęciu ćwiczeń będziemy mogli cieszyć się ze wspaniałej rzeźby całej naszej muskulatury. Szukając hantli i stroju do ćwiczeń, zajrzyj do sklepu Strong ID, gdzie znajdziesz szeroki asortyment strojów sportowych. Zapraszamy.


Ćwiczenia na ręce
Za pomocą poniższego ćwiczenia można wyrzeźbić mięsień naramienny. Napnij brzuch i „przyklej” pępek do kręgosłupa. Ręce ugnij w łokciach i złącz z przodu przedramiona. Ściągnij łopatki i ustabilizuj je. Podnieś ręce do góry, jednak nie prostuj ich całkowicie, cały czas pamiętając o ustabilizowanych łopatkach. Opuść ręce do pozycji wyjściowej z łokciami razem. Następnie rozłóż ręce tak, by łokcie znalazły się na wysokości barków. Powtarzaj ćwiczenie.

Ćwiczenia na ramiona
W jedną dłoń weź hantel. Oprzyj łokieć i kolano na siedzeniu krzesła. Druga stopa na podłodze. Napnij brzuch, przyciągnij pępek do kręgosłupa, łopatki ściągnięte, głowa prosto. Unieś łokieć i „przyklej” do tułowia. Prostuj i zginaj rękę. Nie wykorzystuj siły odśrodkowej. Zginaj i prostuj rękę w wolnym tempie.

Ćwiczenia na plecy
Z hantlami możesz też pięknie wyrzeźbić mięśnie grzbietu. Ugnij kolana. Pochyl plecy pod kątem 45 stopni. Stopy ustaw równolegle w lekkim rozkroku. Pamiętaj o pracy mięśni brzucha. Trzymaj głowę w neutralnej pozycji. Trzymając hantle w obu dłoniach, unoś i opuszczaj ręce w płaszczyźnie ramion. Utrzymuj łokcie lekko zgięte, kręgosłup w neutralnej pozycji, brzuch cały czas napięty. Nie garb się i nie wypinaj pośladków. Nie zadzieraj głowy, powinna być ona przedłużeniem tułowia.

Ćwiczenia na biceps
W domu możesz z powodzeniem wyrzeźbić także wspaniałe mięśnie ramion, na przykład biceps. W pozycji stojącej napnij brzuch. Pępek „przyklej” do kręgosłupa. Wyjdź jedną nogą do przodu. Ramiona przy tułowiu. Zginaj i prostuj ręce w łokciu.

Ćwiczenia na barki
Ćwiczenia na barki w domu aktywują mięśnie naramienne, a w konsekwencji poszerzają boczny akton naramienny. Sylwetka wyprostowana. Hantle przy bokach. Ramiona lekko przy biodrach. Barki nie opadają w dół. Wykonuj wznosy w bok, nie przekraczając obręczy barkowej. Uwaga, jeśli podniesiesz ręce wyżej, uruchomisz mięsień czworoboczny.

Ćwiczenia na brzuch (na stojąco)
Weź hantle w dłonie. Podnieś na wysokość głowy. Łokcie ugięte. W tej pozycji rób przysiady z ruchem rotacyjnym. Unoś kolejno nogi, przyciągając kolano do łokcia. Rób wydech przy każdym uniesieniu kolana.

Podnoszenie hantli na boki
Stań w lekkim rozkroku. Stawy kolanowe lekko ugięte. Klatka do przodu. Wysuń hantle lekko przed siebie, lekko uginając stawy łokciowe z łokciami lekko wysuniętymi wprzód. Z tej pozycji unoś ręce na boki na wysokość ramion. Pilnuj, aby łokcie poruszały się po bocznej osi ciała. Uważaj, by nie prostować łokci i utrzymywać tułów w pionie. Ćwiczenie angażuje do pracy boczną część mięśni naramiennych.

Ćwiczenia z hantlami na klatkę piersiową
Leżąc ściągnij łopatki. Plecy proste. Ustaw ramiona tak, by tworzyły z tułowiem kąt 45 stopni. Unoś powoli i opuszczaj hantle. Ćwiczenia z hantlami „na klatę” możesz wykonywać leżąc na podłodze w domu oraz w siłowni na ławce.

Ćwiczenia na ręce z ciężarkami
Ujmij hantle i wykonuj wznosy ramion do boku. Pamiętaj, żeby całe ciało było napięte, plecy proste. Ruch kierowany po skosie wykonuj do wysokości barków.

Ćwiczenia triceps z hantlami
Ćwiczenie wykonywane z jednym hantlem. Usiądź i ujmij hantel oburącz za głową. Zginaj i prostuj ręce w łokciach. Ćwiczenia na triceps w domu pozwalają wyrzeźbić mięśnie trójgłowe ramienia. Łokcie nie mogą się rozchodzić, powinny być skierowane przed siebie.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog sportowy

Nasi zadowoleni Klienci

strongnation.pl Opinie z ekomi-pl.com
Chcesz otrzymać 10% zniżki?
Zapisz się do newslettera
Zarejestruj się i otrzymuj powiadomienia o nowych promocjach i produktach.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na wskazany przeze mnie adres e-mail
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu